DEFENCE. WHAT DO YOU DO WITH YOUR ANGER?



2020

Video mp4
10’42”
color and sound


“Defence. What do you do with your anger?” is a found footage collage in which we witness a succession of situations where different people try in different ways to defend themselves from physical, emotional and environmental oppression, without succeeding. Sometimes because the problem, compared o the means available to the protagonists, is impossible to face.
Sometimes because the enemy they are fighting with is physically stronger. In other cases, because the defence mode they implement is self-destructive and leads the protagonists to ridicule themselves in front of the smartphone camera of any person who, cowardly, films in an amused way. Found footage videos have been reshot with a smartphone filming a computer monitor, as if to replicate that perverse mechanism of entertained voyeurism and “Shadenfreude”, similarly to those situations when the passer by, instead of helping, films the scene.



(ITA)“Defence. What do you do with your anger?” è un collage di found footage in cui assistiamo a un susseguirsi di situazioni in cui persone diverse cercano in modi diversi di difendersi dall'oppressione fisica, emotiva e ambientale, senza riuscirci: a volte perché il problema, rispetto ai mezzi a disposizione dei protagonisti, è impossibile da affrontare, a volte perché il nemico con cui si scontrano è fisicamente più forte. In altri casi, perché la modalità di difesa che mettono in atto è autodistruttiva e porta i protagonisti a ridicolizzarsi davanti alla telecamera dello smartphone di chiunque, vigliaccamente, filmi in modo divertito. I video di found footage sono stati girati con uno smartphone che riprende il monitor di un computer, quasi a replicare quel perverso meccanicismo di divertito voyeurismo e "Shadenfreude", analogamente a quelle situazioni in cui il passante, invece di aiutare, riprende la scena.